Olen Taina Löytökorpi, melkein valmis vyöhyketerapiahoitaja. 

Minulla on oma hoitohuone Ulvilan Jalkahoitolan yhteydessä. Meitä toimii samassa liiketilassa yhteensä neljä hoitajaa ja tarjolla on monenlaisia hoitoja.

Minun valikoimassani on erilaiset vyöhyketerapiahoidot, intialainen päähieronta ja kuumakivihieronta. Olen todella suuresti nauttinut työstäni. Hoitohuoneeni fb-sivut löytyvät nimellä Vyöhyketerapia Taina Löytökorpi.

Olen opiskellut intialaisen päähieronnan ja kuumakivihieronnan yksittäisinä kursseina. Vyöhyketerapiahoitajaksi opiskelu tapahtuu Frantsilassa Raija Pullisen opettamana. Enää puuttuu yksi kurssi ravinnosta ja yrteistä sekä kirjallisia tehtäviä ja lopputentti. 


Mutta miten minä aikoinaan eksyin vaihtoehtoisten hoitojen maailmaan ?

Sain v.2003 lahjakortin ihanalle Marjalle shiatsuhierontaan. En yhtään tiennyt, mitä shiatsuhieronta oli, mutta aika ennakkoluulottomasti varasin sitten kuitenkin ajan. Itse käsittely kesti noin puolitoista tuntia ja oli oikein miellyttävä hoito. Minulla kun oli siihen aikaan paljon fibromyalgiatyyppisiä kipuja,niin hoito oli tarpeeksi hellä. Hoito oli venyttelyä, pyörittelyä, hierontaa ja akupisteiden painelua. Raukeus lankesi heti hoidon jälkeen ja nukuinkin kuin tukki. Olo oli oikein ihana useamman ajan hoitojen jälkeen. Aloin siis käymään säännöllisen epäsäännöllisesti Marjan luona.

Useampi vuosi sitten perhettämme kohtasi tragedia, kun esikoistyttäreni sairastui teini-iässä leukemiaan. Minä kuljin lapseni mukana hoidoissa Turussa Tyksissä. Stressi, huonot nukkumisolosuhteet, valvominen, nojatuolissa istuminen, useamman päivän paikallaan oleminen - kaikki kävi kehoni päälle rajusti. Kävin aina sopivissa väleissä shiatsussa hoidattamassa itseäni.

Lapseni sairastaminen päättyi hänen menehtymiseensä. Lääkärit ojentelivat kilvan erilaisia nukahtamis- ja masennuslääkereseptejä. Otin reseptit, mutta lääkkeitä en hakenut. Halusin yrittää selvitä ilman niitä  surutyöstä takaisin elämän reunaan kiinni. Nukuin paljon, yritin pitää huolta syömisestäni, ulkoilin paljon. Silti tasaisin väliajoin hiipi rintaan valtava ahdistus! 

Hoidin ahdistustani menemällä shiatsuhierontaan. Käsittely päästi kerta kerran jälkeen pahan olon ja ahdistuksen pois kehostani sieltä, minne se oli pakkaantunut. Pystyin taas jatkamaan eteenpäin. Kiitin Marjaa joka kerran, että hän antoi helpotuksen pahaan olooni.

Tämän jälkeen olen ymmärtänyt monen pahan olon olevan kehossa sisällä ja olen hoitanut itseäni myöhemminkin tällä tavalla. Vaihtoehtoiset hoidot toimivat minulla hyvin ja olen huomannut niiden suotuisat vaikutukset monesti. Toivottavasti näin on myös sinulla !

Tämän blogin tarkoitus on valottaa vaihtoehtoisten hoitojen maailmaa. 

Aina ennen hoitojen aloitusta suoritetaan alkuhaastattelu. Sen aikana hoidettavan tulee kertoa kaikki tarvittavat fyysistä ja psyykkistä terveydentilaansa koskevat tiedot.

Hoidon esteenä ovat kuume, kova flunssa, syöpäsairaus, elinsiirrännäinen, akuuttivaiheen mielenterveysongelmat tai alkuraskauden aika.
Hoitoja ei ole tarkoitettu korvaamaan lääkärin tutkimusta, lääkärin määräämiä lääkkeitä tai hoitoja sairastapauksissa.
Tämä kaikki sinun parhaaksesi ja sinun hyvän olon puolesta 

"Joskus kroppa on jumissa
ja vitsit vähissä,
mutta elämä on ihan omissa käsissä.
Kun itseään hellii,
niin stressikin laukee.
Tulee ilo pintaa
ja paikatkin aukee "

Tervetuloa mukaan lukemaan blogia !